2 Nisan 2015 Perşembe

Dilimlemelik lor

Uzun zamandır evde kendi lorumu yapıyorum ama kaşar gibi dilimlenmiş halini yapmak istiyordum. Birkaç deneme sonucunda tam tarifi tutturdum ve sizinle paylaşıyorum. Bu avucum kadar minicik lorumu, sadece süt ve süzme yoğurttan elde ettim :) Ama nasıl elde ettim? :)


Malzemeler:
● 1 kilo süt
● yarım kilo süzme yoğurt


Yapılışı:
Herzaman yaptığımdan farklı olarak yoğurt ve sütü aynı anda tencerede kısık ateşte kaynattım ve kesilmesini bekledim. Biraz zaman alsada sütün suyu yeşillenince tülbentlr süzdürdüm. Bir gece tülbentte üstünde bir ağırlıkla beklettim. Dilimlemelik oldu, full proteinli oldu, çokda güzel oldu. Tabii kendi el emeğim olmasının zevki ayrı:)
Afiyet olsun.


1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.Çok güzel şeyler yapıp insanları bilgilendiriyorsunuz.Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil