21 Nisan 2015 Salı

Fasulyeli Brownie

Bir çikolata sever olarak brownie yemeyi çok seviyorum. Ama içerdiği fazla şeker, un, yağ gibi besinlerden dolayı uzak durmayı tercih ediyorsam, farklı arayışlara yönelmem gerekiyordu. Bende öyle yaptım ve denemelerim sonucunda tam tarifi sizlerle paylaşmak istedim. Emin olun fasulyenin tadı hiç gelmiyor ve daha güzeli ise bu tarifi başka baklagillerlede hazırlayabilirsiniz. Mesela nohut veya barbunyayla bile. Evde haşlarken ayıracağınız fasulyeniz varsa yapılışıda çok basit :)

Malzemeler:
● 2 su bardağı haşlanmış ve suyu tamamen süzülmüş fasulye
● 3 adet yumurta (ben sadece beyazlarını kullandım siz tamamını kullanabilirsiniz)
● 30 gram protein tozu ( 3 yemek kaşığı keçi boynuzu unu veya toz yulafda olabilir)
● 5 yemek kaşığı kakao
● rendelenmiş bitter çikolata
● 4 adet medine hurması
● 1 paket kabartma tozu

Yapılışı:
Haşlanmış fasulyenizin tamamen suyunun süzüldüğünden emin olun. Hatta haşladıktan sonra süzgeçde bir süre bekletin. Süzüldükten sonra blender veya rondo yardımıyla fasulyenizi ve hurmayı pure haline getirin. Diğer tarafta 3 yumurtayı köpürene kadar çırpın. Bu aşama her tarifte çok önemli çünkü kabarmasını sağlayan unsurlardan.
Fasulye ve yumurtayı artık birleştirme vaktı geldiyse geri kalan malzemeleride ekleyin ve düz veya muffin kalıplarına dökün. Benim kalıplarım silikon olduğu için yağlamaya gerek duymuyorum. Hamuru paylaştırmadan kalıplarımı sudan geçirmek yeterli oluyor. Önceden ısıtılmış 180 dereclik fırında 30 dakika pişirmeniz yeterli olacaktır.

Afiyet olsun :)

1 yorum: