12 Ocak 2015 Pazartesi

Fıstık ezmesi

Dışardan aldığım fıstık ezmeleri damak tadıma tam olarak hitap etmediği ve istediğim tadı bulamadığımdan tekrar fıstık ezmesini kendim yapmaya karar verdim. Fıstığı çerez olarak tüketmeyi sevmediğimden evde bulunan önceden kavrulmuş fıstıklarımı elime aldım ve işe koyuldum:)

Malzemeler:
280 gram kavrulmuş yer fıstığı

Yapılışı:
280 gram kavrulmuş fıstığı 3 dakika boyunca rondodan geçirdim. Sakın bir dakika sonra sıkılıp bırakmayın, çünkü sürülebilir kıvama anca 2,5 dakikadan sonra geliyor. Böylelikle sürülebilir kıvama gelmesi için zeytinyağı eklemenize bile gerek kalmıyor.
İsteğe bağlı olarak hafif tatlımsı tat olması için, bir adet hurma veya bir tatlı kaşığı bal ekleyebilirsiniz. Bu tamamen damak zevkinize bağlı. Umarım beğenirsiniz. Afiyet olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder